dilluns, 18 de març del 2013

M'era Luna / Blackfield Festival 2013: Blutengel

*Nota: acabo d'adonar-me que hi ha grups que es repeteixen entre festivals, ho afegeixo.

Per a seguir amb el llistat del M'era Luna d'aquest any m'he decantat per un grup del que ja he parlat en repetides ocasions. Es tracta de Blutengel. A part, també estarà al llistat del Blackfield.


Breu descripció: com ja he anat comentant, és un grup alemany de música gòtica-electrònica que es va formar el 1999 i on el Chris Pohl n'és el màxim responsable. Amb ell estan la Ulrije Goldman i l'Anja Milow.

Un cop vistos en directe a l'Amphi de l'any passat, puc passar a comentar alguna cosa més sobre ells. En directe no es tallen en sortir sense instruments. Si tot està pre-gravat, per a què fer veure que es toca en directe? I també intenten donar tot l'espectacle que poden, encara que de dubtosa qualitat des del meu punt de vista: noies ballant i fent posturetes, despullades, aspecte vampirenc...

Sí, és més aviat un grup per a adolescents i, segurament, hi hauria gent a la qual li faria vergonya admetre que el Tränenherz és un dels seus discs preferits de l'any passat, però la veritat. A mi què més em dóna? Per a mi va ser un gran descobriment. Potser no creuaria mig món per a veure'ls, però si vas a un lloc i hi són, val la pena veure'ls.

Discografia
  1. Child of Glass (1999)
  2. Seelenschmerz (2001)
  3. Angel Dust (2002)
  4. Demon Kiss (2004)
  5. Labyrinth (2007)
  6. Schwarzes Eis (2009)
  7. Tränenherz (2011)
  8. Nachtbringer (2011)

Temes més coneguts (com que ja en vaig parlar l'any passat, els he modificat):
  1. Die with you (video)
  2. Children of the night (video)
  3. Über den Horizont (video)
  4. Angels of the dark (video)
  5. Nachtbringer (video)

Ara ja fa segurament un mes vaig estar escoltant bastant el Tränenherz 2 i algunes de les seves cançons em van acabar cridant molt l'atenció. Una d'elles és Fly away, que em dóna molt bon rotllo i m'agrada tant la música, com la veu, el ritme, la lletra...:



"I'm always on the run
I never want to stop
'Cause I was born to kill
I'm always on the hunt
And I look the target
And I was born to hate
I always raise my head
Until they find me dead

Raise your hands up in the sky
You can touch heaven if you only try
You're so much stronger than they say
It's time to leave, just fly away"


I la veritat és que em ve que ni pintada perquè ja fa setmanes que penso que el que haig de fer és deixar tot el que m'està agobiant i anar a perseguir el que sempre he volgut, que és viure feliç i tranquil·la a Alemanya. A poder ser a Berlín. Buscar qualsevol feina i acabar d'aprendre anglès i alemany allà. De cara al desembre serà el moment de prendre la decisió. L'any passat la tenia presa, però la vaig aplaçar per una tonteria. Així que em donaré uns tres mesos més de marge i si és el que cal, començaré a buscar feina a l'estranger!

Continuarà...

2 comentaris:

música: ni temps ni espai ha dit...

Coincideixo amb tu referent a Blutengel. Ja n'hem parlat en altres ocasions. De fet en varem parlar fa un any, amb motiu de la teva crònica d'un concert d'ell/elles.

En referencia a la teva decisió de canvis, potser en parles mes endavant, però era una cosa que em preguntava perquè no havies fet ja. Si finalment, ho acabes fent, sort.

Salutacions

btretze ha dit...

La meva decisió de canvis és complicada pels mateixos motius que ho és sempre per tothom. És un canvi molt gran, la família està principalment aquí, ara per ara tinc feina i sempre fa por no tenir-ne...

A veure cap a finals d'any si em renoven o no i llavors acabaré de prendre la decisió. Serà el que hagi de ser. Podent viatjar contínuament cap a Alemanya també és una cosa que m'agrada, la veritat.