dimarts, 5 de març del 2013

Festivals estiuencs a Alemanya

L'any passat vaig anar a l'Amphi Festival i em va encantar. Aquí podem veure l'explicació del dia 1 i aquí la del dia 2. Em va agradar la ciutat (Colònia), l'ambient, la gent, la música, la cervesa...

Per això, aquest any pensava en repetir. No sé si repetir fins i tot de festival, tot i que hi ha diferents possibilitats i no m'acabo de decidir. M'he fet un compte premium gratuït durant un mes a l'Spotify i he creat unes llistes de reproducció per a escoltar 4-5 cançons de cada grup i acabar-me de decidir. Les possibilitats són diverses: Amphi Festival [Köln, dissabte 20 juliol - diumenge 21 juliol], Blackfield Festival [Gelsenkirchen, divendres 28 juny - diumenge 30 juny], dissabte 20 juliol - diumenge 21 juliol], Wave-Gotik-Treffen [Leipzig, divendres 17 maig - dilluns 20 de maig], M'era Luna [Hildesheim, dissabte 10 agost - diumenge 11 agost]...

Per a intentar decidir-me he pensat en analitzar una mica els diferents aspectes de cada festival i ho he resumit de la següent manera:

Amphi Festival (Köln):
  1. Dies: divendres 19 juliol nit - dilluns 22 juliol matí (4 dies, 1 de festa laboral)
  2. Grups principals: VNV Nation, Icon of Coil, Frozen Plasma, Peter Heppner, Solitary Experiments, De/Vision, Welle:Erdball, Oomph!, Suicide Commando, Funker Vogt, Agonoize, etc.
  3. Preu entrada: 66€
  4. Preu vols aproximat: dj 20 (20.15h - 22.30h) / dll 22 (17.20h - 19.30h) = 180€
  5. Preu hotel aproximat: 150€ (Jugendherberge Köln-Deutz – city hostel)
  6. Detalls: ja hi vaig ser l'any passat i tot i que m'encantaria repetir, potser estaria bé variar una mica.


Blackfield Festival (Gelsenkirchen):
  1. Dies: dijous 27 juny - dilluns 1 juliol (5 dies, 2 ó 3 de festa laboral)
  2. Grups principals: And One, Eisbrecher, Blutengel, Aesthetic Perfection, Neuroticfish, Mono Inc, Rotersand, In Strict Confidence, Spetsnaz, Fixmer / McCarthy, Ost+Front, etc.
  3. Preu entrada: 57€
  4. Preu vols aproximat: dj 27 (11.10h - 13.30h) - dll 1 (17.20h - 19.30h) = 120€ (Düsseldorf) + tren 30€ = 150€
  5. Preu hotel aproximat: he mirat una mica i no he acabat de trobar res gaire aprop. He enviat un parell de mails per aconseguir informació fiable.
  6. Detalls: els grups m'encanten, però molts d'ells són els mateixos que vaig veure l'any passat, el que no treu que vulgui repetir...


Wave-Gotik-Treffen (Leipzig):
  1. Dies: dijous 16 maig - dimarts 21 maig (6 dies, 3 ó 4 de festa laboral)
  2. Grups principals: Namnambulu, IAMX, Welle:Erdball, In Strict Confidence, Suicide Commando, etc.
  3. Preu entrada: 90€
  4. Preu vols aproximat: dj 16 (12.55h - 20.30h) / dm 21 (08.05h - 19.40h) = 345€
  5. Preu hotel aproximat: XXX
  6. Detalls: potser és on menys grups m'agraden, però hi ha Namnambulu i és un clàssic... La pàgina web és un desastre.


M'era Luna (Hildesheim):
  1. Dies: divendres 9 agost - dilluns 12 agost (4 dies, 1 de festa laboral)
  2. Grups principals: Apoptygma Berzerk, Deine Lakaien, Blutengel, IAMX, Diorama, Mono Inc, Nachtmahr, Kirlian Camera, Eisenfunk, Ost+Front, etc.
  3. Preu entrada: 85€
  4. Preu vols aproximat: dv 9 (13.55h - 16.25h) - dll 12 (11.15h - 13.35h) = 200€ (Hannover) + tren 30€ = 230€
  5. Preu hotel aproximat: a buscar
  6. Detalls: bastants grups que m'agraden, un festival al que no hi he estat encara, tot i que una mica caret, tot i que no impossible.


Els preus de les entrades varien en 30€, però al cap i a la fi, estic disposada a pagar 100€ per a un festival, així que això no és un problema. Pels grups que hi toquen, probablement el que descartaria abans seria el Wave-Gotik-Treffen. Els altres 3 tenen bastantes perles que m'agradaria veure altra vegada, o fer-ho per primera. La veritat és que meditant molt, hauria de descartar el Blackfield Festival, perquè s'assembla molt al de l'any passat, però m'agraden bastant i a més hi ha Neuroticfish.

Com a primer pensament em quedaria amb l'Amphi, el M'era Luna i el Blackfield, descartant aquest darrer per repetitiu. Entre els altres dos hi ha els mateixos dies de festival i de festa laboral, i el M'era costa uns 20€ més (això no influirà).

Pel que fa a com arribar a la zona... Aquí novament el que podem descartar és el Wave-Gotik-Treffen, ja que és molt car. També podia pensar d'anar-hi un dia o dos, però a aquest preu de bitllets, no val la pena. Potser és més barat volar a un altre lloc i agafar un tren.

El més senzill de tots és l'Amphi, perquè hi ha molts vols directes a Colònia i són relativament barats. Al Blackfield cal anar fins a Düsseldorf o Dortmund (o fins i tot Colònia) i agafar un tren. Aquí també surt prou bé de tren. Per contra, al M'era Luna també cal anar fins a una altra ciutat, Hannover, i de nou arribar en tren. Aquí el preu ja puja una mica més. Però tampoc és res prohibitiu si m'ho prenc com les vacances d'estiu, que no estic segura de si en tindré.

D'hotels només conec el de l'Amphi, perquè ja hi he estat. Per a la resta he mirat una mica, però poquet. Bé, pel Wave-Gotik-Treffen crec que ja ni miraré perquè serà el primer descartat.

Ara queda decidir entre els altres. Si algú s'hi vol apuntar, la cosa serà més senzilla, però ho dubto. Així que ara a pensar i meditar què és el que em ve més de gust fer. I si em donen alguns dies de festa a la feina, que se suposa que en tinc dret, per tant, no crec que sigui un problema agafar-se 2-3 dies.

Ara he vist que l'any passat em vaig decidir cap a finals de març. No serà una mala època per a intentar prendre de nou la decisió.