dijous, 18 d’abril del 2013

Amphi Festival 2013: VNV Nation

Ara feia uns dies que no ampliava el meu llistat de l'Amphi Festival.

Com que estic una mica espessa, he escollit un grup senzill. Senzill perquè el conec des de fa ja uns anys: VNV Nation.


Breu descripció: és un grup format pel Ronan Harris (la veu, el lletrista, el cap pensant) i el Mark Jackson (el bateria en els directes i el conseller en els cds) a Londres. En Ronan, irlandès, va formar el grup el 1990 i en Mark, anglès, s'hi va unir el 1994. El seu so l'han autodefinit com a Futurepop, un nom que ja ha estat acceptat per tots, tot i que en un inici també s'acceptarien denominacions tals com EBM o Industrial, ja que el seu estil era més electrònic i fosc.

Com es pot veure a la discografia, per aquest 2013 hi ha previst un nou cd que es dirà Transnational.

Discografia
  1. Advance and Follow (1995)
  2. Praise the Fallen (1998)
  3. Empires (1999)
  4. Futureperfect (2002)
  5. Matter + Form (2005)
  6. Judgement (2007)
  7. Of Faith, Power and Glory (2009)
  8. Automatic (2011)
  9. Transnational (2013) [Pendent]

Temes més coneguts:
  1. Illusion (video)
  2. Space & Time (video)
  3. Chrome (video)
  4. Control (video)
  5. The Farthest Star (video)

Jo em vaig enamorar del grup amb el disc Judgement i després vaig anar descobrint els anteriors, que tots contenen alguns temes increïbles, però són una mica massa durs per a mi. Jo em decanto més per als discs amb un to més syntpop, potser més mainstream, però sempre dins del seu estil.

Revisant les cançons que he posat del grup, he vist que n'hi ha moltes de les meves preferides que no he compartit encara. Així que començaré per Nemesis:



Continuarà...