dimecres, 24 d’abril del 2013

Amphi Festival 2013: Agonoize

Segueixo meditant què faré aquest estiu. Crec que potser hauré d'ometre unes vacances pròpiament dites perquè ja tinc tants plans diferents, que al final no em quedaran ni dies, ni diners.

(1) Aniré almenys a un dia del Sónar, el divendres 14 de juny, el dia en què es podrà veure Kraftwerk.

(2) Estic mirant realment si anar l'1 de juny a veure Depeche Mode a Múnich.

(3) I també m'agradaria tornar a Múnich per a veure VNV Nation el dissabte 5 d'octubre i per a veure And One el dissabte 9 de novembre.

(4) Ah! i ja tinc tot el que em fa falta per anar a l'Amphi Festival del divendres 19 de juliol al dilluns 22: entrada, hotel i bitllets d'avió.

Així doncs... seguim amb el llistat!

M'he creat una llista de reproducció a l'Spotify amb unes 5 cançons dels grups que tocaran a l'Amphi (i que estan a l'Spotify, és clar). I ahir, tornant cap a casa tranquil·lament, mirant l'ambient de Sant Jordi que es respira pels voltants de casa meva, va sonar una nova cançó d'Agonoize que em va cridar l'atenció, així que avui seran ells els escollits.


Breu descripció: es tracta d'un grup alemany creat el 2002 i, justament per aquest motiu, estan celebrant concerts per aquest desè aniversari. Està format per: Chris L., Mike Johnson i Oliver Senger. El seu so es pot definir com a industrial o aggrotech, nom que està sortint bastant últimament en els grups que estic comentant.

El nom ve d'una barreja de la paraula agonitzar i la paraula soroll (amb una 'z') de l'anglès. Les lletres de les cançons són majoritàriament en alemany però també en anglès i la veu és agressiva, forçada, que acompanya la foscor dels temes, amb unes bases contundents, però sense ser agobiants.

Discografia:
  1. Assimilation: Chapter One (2004)
  2. 999 (2005)
  3. Ultraviolet Six (2006)
  4. Sieben (2007)
  5. Hexakosioihexekontahexa (2009)
  6. For The Sick And Disturbed (2010)

Temes més coneguts:
  1. Sexual violation (video)
  2. Koprolalie (video)
  3. Bis das Blut gefriert (video)
  4. For The Sick And Disturbed (video)
  5. Vollrauschfetischist (video)

El disc que més he estat escoltant és el Hexakosioihexekontahexa que té algunes cançons que m'han agradat força, però volia posar la que vaig escoltar ahir i em va cridar l'atenció, tal i com comentava abans. Es tracta de For The Sick And Disturbed:



Principalment em va atraure per la lletra de la cançó, que es pot llegir aquí.

Continuarà...