dimecres, 24 d’abril del 2013

Amphi Festival 2013: De/Vision

Seguim el llistat dels grups de l'Amphi Festival amb un clàssic dels clàssics, que justament ara estan celebrant els 25 anys de la seva creació: De/Vision.


Breu descripció: és un grup creat el 1988 a Alemanya. Inicialment format per 4 membres, a dia d'avui només en queden l'Steffen Keth i el Thomas Adan i estan preparant la grabació d'uns concerts en directe per tal de rememorar-ho.

Clarament influenciats per Depeche Mode, tenen un so synthpop lleuger i, en general, alegre i animat. Les seves lletres són majoritàriament en anglès, però també en tenen alguna en anglès.

Discografia
  1. World without End (1994)
  2. Unversed in Love (1995)
  3. Fairyland? (1996)
  4. Monosex (1998)
  5. Void (1999)
  6. Two (2001)
  7. Devolution (2003)
  8. 6 Feet Underground (2004)
  9. Subkutan (2006)
  10. Noob (2007)
  11. Popgefähr (2010)
  12. Rockets+Swords (2012)

Temes més coneguts:
  1. Flavour Of The Week (video)
  2. Life Is Suffering (video)
  3. What You Deserve (video)
  4. Brotherhood of Man (video)
  5. Boy Toy (video)

Aquest és un dels primers grups de synthpop que vaig conèixer i, encara que en directe no són especialment espectaculars, els hi tinc una estima especial. Els he vist sempre que han vingut a Barcelona i també acompanyant a And One per aquests móns de Déu. Conec prou bé la majoria de les seves cançons i en tinc algunes que m'agraden moltíssim, no únicament d'entre les seves, sinó en general, com Try to forget, que em sembla un dels millors temes de la història.

Tot i això, no em volia repetir al compartir una cançó, i al final he optat per Heroine. Pertany al disc Two, és molt tranquil·la i sempre m'ha agradat molt, especialment el to de la veu i el doble sentit de la lletra:



Continuarà...