dilluns, 22 d’abril del 2013

Aesthetic Perfection: Sacrifice

Ara fa uns dies, el Daniel Graves, d'Aesthetic Perfection comentava que havien definit la música del seu grup com a rock en una revista crec que del nord d'Europa o així. Rock? Rock sense guitarres? Jo no en seré una experta, però em sembla una mica allunyat de la millor definició.

Aquest matí, mirant com definir l'estil musical de Funker Vogt, he pensat que potser hi tenien alguna retirada, així que he anat a buscar com l'havia definit jo al meu blog, i m'he trobat en què realment només n'havia parlat una vegada, en aquest post de l'Amphi Festival de l'any passat.

Així que he pensat que hauria de compartir algunes cançons més del grup. Per cert, l'estil el vaig definir com a industrial i trobo que és més adequat que rock. Potser també aggrotech o EBM, tal i com definíem a Funker Vogt aquest matí.

Ja centrant-nos en les cançons, n'hi ha moltes que m'agraden: la música, la lletra, el ritme, la veu... Al final n'he hagut d'escollir una i he pensat en començar per ordre cronòlogic, pel que he seleccionat Sacrifice, la millor cançó del seu primer disc Close to Human (2005).



El seu primer disc és el que menys m'atrau, a excepció d'aquesta cançó, que la puc escoltar sense parar. He estat mirant alguna actuació seva d'aquells temps i crec que han millorat molt. Tant en cd, com en directe. Ha deixat de cridar i forçar tant la veu i va acompanyat d'un parell de sonats en viu que li donen més alegria al directe.

M'agradaria veure'ls de nou en concert. A poder ser a Barcelona, però ho veig complicat ja que centren les seves gires europees (ells són americans) pel nord d'Europa. Més endavant ja aniré penjant més cançons.

1 comentari:

música: ni temps ni espai ha dit...

Hola.
Un cop, fa molt temps, un amic meu va definir la música de Kraftwerk com rock'n'roll, i li vaig donar la raó.
És una qüestió de matisos. Bàsicament són cançons de 4x4 en escala Major d'estructura repetitiva. La diferència està en els instruments i la intenció, però en el fons . . .

Respecte a a cançó, és realment bona, però començo a fugir de cançons amb aquestipus de veu distorsionada diabòlica.

Salutacions.