dijous, 23 de maig del 2013

Bruderschaft: Forever / Falling

Em pensava que ja havia parlat de Bruderschaft, però he vist que no. Ara treuran un nou EP i he pensat que era un bon moment per a explicar alguna cosa sobre aquest projecte.

Bruderschaft és un grup de música electrònica format pels diferents membres d'alguns dels grups més coneguts de l'escena alternativa: Rexx Arkana (FGFC820), Ronan Harris (VNV Nation), Sebastian Komor (Icon of Coil), Stephan Groth (Apoptygma Berzerk), Joakim Montelius (Covenant), Tom Shear (Assemblage 23), Johann Sebastian (State of the Union), Clint Carney (System Syn), Dräcos (FGFC820).


A més, es tracta d'un projecte amb finalitats caritatives. El va començar el Rexx Arkana, un DJ de Nova York, que després que el seu pare es morís de càncer, va decidir juntar totes aquestes personalitats per tal d'aconseguir ajuda per a finançar la recerca d'una cura pel càncer.

El 2003 van treure el seu primer EP, Forever, amb la veu del Ronan Harris. El cd conté molts remixos diferents de grups de renom com Front 242, Colony 5, Camouflage, Grendel, Melotron... Podem escoltar la cançó a continuació:



Aquest 2013, tal com comentava, treuran a la venta un nou EP, Return. La cançó que han donat a conèixer es diu Falling i té la veu del Daniel Myer (Haujobb). També el podem escoltar a continuació:



La notícia es pot llegir, com de costum, a Side-Line i es pot aconseguir a Alfa Matrix.

Aprofitant que posava les cançons aquí, les he tornat a escoltar. A la primera, Forever, es pot reconèixer la veu del Ronan Harris al segon, així que instantàniament et recorda a VNV Nation. Tot i això, no em sembla una gran cançó, passaria bastant desaparcebuda. Té alguns moments que m'agraden, però al final se'm fa repetitiva.

La segona, Falling, comença més minimalista i, com que no estic habituada a escoltar al Daniel Myer, la seva veu m'ha sorprès agradablement. No sona neta i perfecta. Trobo que sona tal com és. La cançó en sí és més tranquil·la, més per escoltar a casa, que no pas per a reventar pistes, que si l'objectiu és que tothom la conegui, potser seria el més adequat. Tot i això, val la pena escoltar la cançó.

Com que estava ja a Youtube, m'he quedat remanant una mica i he vist la cançó Return, que al posar-la ha sonat més contundent i juraria que amb la veu del Tom Shear. Pel que he pogut llegir, va formar part d'un disc recopilatori del 2008. Aquesta m'ha agradat més, i tot i que es tracta d'un remix d'Imperative Reaction, té molts tocs d'Assemblage 23.

A part, també hi havia la cançó Trigger, que s'hauria de poder escoltar aquí, però a mi no se'm carrega.

1 comentari:

música: ni temps ni espai ha dit...

Quines coses m'ensenyes!!!!
Que bons. Tots 4 temes els he trobar extraordinaris.
Menys mal que em poses al dia!!!!
Salutacions.