dimarts, 11 de juny del 2013

Pre-Sónar 2013

Aquesta setmana arriba el Sónar a Barcelona. Les primeres actuacions són el dijous 13 i ja és un no-parar fins diumenge 16.

Jo no sóc molt dels festivals que fan a Barcelona. A vegades hi ha un grup que m'agrada, però la resta no els conec, pel que m'acaba fent mandra. En part, també, perquè mai es fan al centre de la ciutat (amb bon criteri pels veïns, tot s'ha de dir).

Hi vaig anar el 2008 (?) per a veure Yazoo i va valdre la pena, però al cap d'una estona que s'hagués acabat el concert, ja vaig marxar. L'any passat hi vaig tornar, però només al concert inaugural, per a veure New Order, gratis, ja que no estava disposada a pagar l'entrada per només veure'ls a ells.

Aquest any la cosa pintava diferent. Hi tocarien dos dels meus grups preferits: Pet Shop Boys i Kraftwerk. Això sí, estava bastant clar que no coincidirien el mateix dia, així que si havia de pagar, optaria pels segons, els quals no he vist mai en directe i hi ha poques ocasions per a disfrutar de la seva música en viu.

Altra vegada, però, vaig tenir sort (ja ho dic, que sóc una persona afortunada). Pet Shop Boys tocarien al concert inaugural i els podria veure de manera gratuïta el dijous 13. Així que sortiré de la feina i m'encaminaré cap a la Fira 2 per a disfrutar d'aquest duo anglès. Tot i que el disc Elysium és avorrit com ell sol, segur que valdrà la pena veure'ls. Suposo que tocaran 1 hora llarga, només per a escalfar de cara al concert de dissabte.

D'altra banda, he estat mirant coses sobre el que oferirà el Sónar de nit del divendres 14, dia en què toquen Kraftwerk. I, per la meva sorpresa, m'he adonat que faran un concert de dues hores! Em pensava que al ser un festival ho farien més curt, però m'ha alegrat veure que estaran 2 hores sobre l'escenari:



També vaig llegir que a l'accedir al recinte et donaran les ulleres per a veure l'espectacle de Kraftwerk en 3D, així que ens oferiran un concert amb tota la seva originalitat i emoció. Genial! Les portes s'obren a les 21h. A l'escenari SonarClub començaran tocant Raime a les 22h, i a les 22.45h ja haurien de sortir Kraftwerk.

Així que el divendres aniré a treballar en aquesta empresa on, per sort, es plega a les 15h. Podré anar a casa a dinar i descansar una estona i, a les 21h, em tindran a la porta. Donaré una volta i ja em situaré on vulgui per a veure, primer, Raime, i després ja, Kraftwerk. Suposo que al tractar-se d'un espectacle 3D potser no és bona idea situar-se a primera fila. Ja ho decidiré llavors.

Un cop acabi, ja m'és igual què veure. Aquests són els grups i DJs que participen, i els seus horaris:



Com sempre, no en conec gran cosa. Alguns em sonen el nom, però la majoria no. Suposo que veuré punxar una estona l'Angel Molina, que és un clàssic i, després, Two Door Cinema, que el que he escoltat ara no pinta gens malament. Després, el més probable és que em retiri a casa tranquil·lament ja que la resta dels grups que conec toquen dissabte, però tampoc tenia més diners per a invertir-los en el Sónar.