dimecres, 5 de febrer del 2014

Franz Ferdinand: Right Thoughts, ...

Avui m'acabo d'enterar que aquest passat 2013 Franz Ferdinand van treure un nou disc: Right Thoughts, Right Words, Right Action.

És un grup que va sortir de Glasgow (jo em pensava que eren anglesos perquè canten sense accent) i amb el seu primer àlbum homònim, van aconseguir tot l'èxit que es mereixien el 2004. Un espectacular primer disc d'indie-rock-pop molt directe, ràpid i ballable. El seu segon disc, You Could Have It So Much Better (2005), potser va baixar una mica de nivell, però a mi em va agradar igualment.

Després d'una pausa de quatre anys van treure un nou disc, Tonight: Franz Ferdinand (2009), i amb aquest ja els vaig perdre la vista. De tal manera, que tot i veure que venien a l'abril a Barcelona, no m'havia ni plantejat el fet que potser era per a presentar un nou disc.

Aquesta tarda l'he escoltat una vegada i no sona malament, però tampoc crida l'atenció. N'he llegit algunes opinions per internet i tampoc el deixen malament del tot, però tothom en destaca el fet que van començar tan forts amb el primer disc, que des de llavors quasi tot ha anat de baixada.

De fet, els membres del grup ni es parlaven en la gira anterior i la relació s'havia deteriorat tant que es parlava de separació definitiva.

Un dels singles d'aquest nou disc és Right Action: