diumenge, 23 d’octubre del 2011

Viatge a Múnich

El segon post més senzill és el d'explicar una mica el viatge en sí.

Vaig arribar el dijous a les 9h. Bé, de fet vaig sortir tan d'hora de Barcelona, que a les 9h ja estava al centre de Múnich. Com que ja vaig venir l'any passat, no anava amb molta previsió del que veure. Mentre esperava que l'habitació estigués preparada, vaig començar anant a l'estació de trens per a preparar el viatge de l'endemà (veure més endavant). Pel camí em vaig distreure amb tot el que vaig trobar.

Feia fred i començava a ploure, i al veure un cartell pel carrer, vaig recordar perquè tenia en ment la Königsplatz i és que hi feien alguna cosa relacionada amb Kraftwerk que havia vist per internet. No sabia molt bé què era, però havia d'estar relacionat amb el 3D. Així que em vaig acostar al Lenbachhaus - Kunstbau.


Estava al i al final va consistir en una cosa molt senzilla, però que em va deixar amb la boca oberta. Primer hi havia els 4 components del grup fets ninot amb un vestit negre amb les tires verdes.


Després, hi havia un passadís molt llarga amb 3 pantalles gegants, com de cine, una altra la meitat al final de tot i també es projectaven imatges en un tros d'una paret. Amb les ulleres que et donaven a l'entrada, podies veure una representació d'imatges en tres dimensions que anava canviant i anava en funció de la cançó. M'hi vaig quedar benbé 1 hora.


Tot i que em va agradar molt, vaig trobar a faltar que, a part, d'aquests videos en 3D també hi hagués un apartat on expliquessin l'història del grup, etc.

Després ja vaig tornar a l'hotel per tal de veure quina habitació m'havia tocat. Amb la noia de recepció no hi havia manera d'acabar d'entendre'ns, primer que si marxava dissabte i jo que no, que diumenge, després que si habitació només amb dutxa, i jo que no, que també lavabo... Després da canviar-me la clau 3 vegades, vaig aconseguir una habitació doble al preu d'una individual amb dutxa i lavabo. Tot i que era una mica cutre, hi he estat molt bé.

Immediatament vaig anar a dinar i em vaig passar la tarda passejant.


A dormir d'hora i l'endemà, a les 5h ja estava de peu. Vaig aprofitar per agafar el tren de les 7.15h cap a Salzburg i hi vaig invertir tot el dia. Vaig visitar tot el que vaig poder, al comprar-me la "Salzburg Card" tenia dret a entrar a quasi qualsevol lloc gratis, així que tot i que normalment no hauria entrat a molts llocs, vaig fer-ho: la casa on va néixer Mozart, on va viure, el museu, la catedral i el seu museu, la fortalesa (on es puja amb funicular) i mil esglésises diferents.


Amb el tren de mitja tarda ja de tornada a Múnich i d'allà un petit vol i a l'hotel que ja estava molt cansada.

L'endemà ja era dissabte, el dia del concert. Per sort, ja em conec bastant Múnich i vaig pactar amb mi mateixa que seria un matí relaxat per tal d'aguantar amb cara i ulls tot el dia. A les 7h ja sortia de l'hotel (aquí ja semblava que m'estava autoenganyant de bon matí...) amb un fred important i els carrers ben buits. Tot i això, vaig estar voltant per carrerons tranquils i per parcs fins les 10h, que vaig tornar cap al centre. Vaig passar pel Viktualenmarkt que ja tenia gent a les botigues, no com a primera hora i vaig comprar dinar i sopar. Així que una mica abans de les 12h i havent caminat menys de 5 hores, ja estava a l'hotel de nou. Per a mi, això, estant de vacances, és un matí tranquil, així que vaig aconseguir el meu objectiu.


Vaig estar a l'hotel fins les 15h descansant, dinant, escoltant música, mirant alguna sèrie, etc. Cap a les 15h vaig sortir cap al concert amb la inseguretat de sempre: trobaré el metro? El vaig agafar una parada en direcció contrària perquè no trobava l'altra andana i em va semblar més senzill acabar fent això. Un cop a la parada, trobaré la sala? Hi havia un punki en tota regla al metro que em va semblar que em mirava la samarreta, així que vaig decidir seguir-lo amb encert, de seguida, des de la pròpia parada de metro es veu la sala Backstage. Si arribo molt d'hora semblaré una frick o si arribo molt tard hi haurà una cua enorme? Vaig arribar 45 minuts abans d'obrir portes i hi havia 15-20 persones, així que perfecte. Aconseguiré un bon lloc a dins? A primera fila, pagant una mica més tenies una entrada "First Class" i era la típica zona amb una valla darrera i on et donaven una pulsereta.

Tot va sortir bé, doncs. L'explicació del concert ja en posteriors posts. Intentaré fer-ne quatre, un per grup.


I finalment avui, diumenge, que m'he llevat a les 7h, he fet la maleta i he passejat sense rumb ni direcció fins les 9.30h que anat a l'estació de trens a veure si trobava algun lloc per a imprimir el bitllet d'avió (no ha estat possible) i a les 10h... altra vegada a l'exposició de Kraftwerk. He arribat que quasi estaven a la cançó on m'havia quedat l'altre dia, Autobahn així que he pogut veure les que em faltaven i algunes de repetides, però que no m'ha importat. Entre que l'altre dia hi vaig estar 1 hora i avui uns 45 minuts, suposo que en total deu durar 1h i 15 minuts o similar. Algunes de les cançons que hi ha són (pot ser que els noms no estiguin bé perquè aquí no hi ha internet per a verificar-ho i després potser se m'oblida de corregir-ho): Elektrokardiogram, Radioacktivität, Autobahn, Roboter, Music non stop, Vitamin...

Després volia comprar-me un record que he vist a primera hora del matí, però la botiga seguia tancada, així que m'he quedat sense res. Cap a l'hotel i ara ja a l'aeroport a l'espera de l'avió.

Demà a treballar, cosa que m'està entristint de manera inimaginable, però dimarts marxo a Londres, així que hauria d'intentar animar-me i espavilar-me perquè haig de preparar-ho tot.