dilluns, 7 d’octubre del 2013

Concert VNV Nation (Múnich)

Després d'un matí plujós i fred, van tocar les 19.15h i vaig preparar-me per a sortir de l'hotel ja llesta per al concert de VNV Nation. Vaig mirar per la finestra i no plovia, així que vaig deixar el xubasquero a l'hotel, arriscant-me a arribar ben molla o a tornar xopa, però va sortir bé, va aguantar perfectament.

Un cop vaig arribar a la sala Backstage cap a les 19.40h ja hi començava a haver una mica de cua. Vaig intentar tranquilitzar-me pensant que els alemanys sempre arriben d'hora però en general no es posen a primera fila.

Vaig canviar la meva entrada impresa a casa a les taquilles i em van estampar un dibuix a la mà. Ja un cop a dins i després de saludar un amic, em vaig encaminar cap a l'escenari. Efectivament, els alemanys s'havien situat al voltant de la pista i només hi havia la primera fila plena. Em vaig posar a segona fila tranquil·lament, vaig deixar el polar a primera fila i a per la primera cervesa.

Per aquesta gira no hi ha teloners, sinó un seguit de cançons que punxa un DJ. Una mica trist perquè ni tan sols està sobre l'escenari i sembla més aviat un cassete. Però bé, vam anar animant-nos una mica. Cap a les 21.30h, amb mitja hora de retard, van sortir VNV Nation a l'escenari (amb un canvi en un dels teclistes, no sé si hi estarà tota la gira o era per uns dies...)

L'escenari constava d'una mena de taula on hi havia els dos teclistes i al mig el Mark a la bateria. Estava bé, però perdia una mica de l'emoció que és veure el Mark en tota plenitud, movent els braços com si fossin masses. Aquí quedava una mica més dissimulat. Al darrere hi havia una pantalla de leds on hi anaven projectant algunes imatges i paraules clau. La foto està borrosa, però es veu clarament l'escenari:


Van començar amb un tema nou, diria que Retaliate i després el Ronan va aprofitar per xerrar una bona estona. A partir d'aquest moment, ja amb una calor important, es van anar succeïnt diferents temes increïbles de tota la vida, del darrer disc i del que està per arribar, del qual en van tocar 4 cançons.

No he trobat el setlist per internet, però mirant un concert anterior i recordant una mica, em venen al cap les següents (les noves amb un asterisc): Retaliate*, Chrome, Primary*, Illusion, Everything*, Space and Time, Tomorrow Never Comes, Further, Off Screen*, The Farthest Star, Resolution, Standing, Control, Nova, Perpetual.


Van acabar segur amb Perpetual perquè ens va fer cantar una bona estona i al final, com ja va sent tradició, sense música i cada vegada més ràpid, fins que no et sents els braços de tant aplaudir marcant el ritme i cantes tan ràpid que passes a cridar i a liar-te amb les lletres.

Els temes nous tenien bona pinta, però sempre és complicat valorar-los només escoltant-los una vegada i en viu. A veure què tal són en cd.


Sobre la gent... què dir? No sé si sóc jo, però cada vegada que vaig a Alemnya m'acabo rodejant de gent que no para de cantar, ballar o totes dues coses. Al darrera tenia un noi cantant com jo, com un boig. Al davant una parella que no se sabien ni una cançó, però no van parar de moure's al ritme de la música ni un segon. Al costat dues noies que també cantaven, ballaven i, sobretot, cridaven. Va estar molt bé, divertit.


I no ho oblidem, va ser molt calurós! Un cop acabat el concert (i amb una visita corrents al wc, que estava que no podia més) van començar a punxar i va estar prou bé. Temes que em van alegrar la nit: Big in Japan d'Alphaville, Rebel Yell de Billy Idol, Such a shame en versió de Solar Fake, Major Tom també la versió d'Apoptygma Berzerk, alguns clàssics de Depeche Mode com Enjoy the Silence i Personal Jesus, la nova Soothe my Soul, Radioactivität de Kraftwerk... En cert moment la pista es va buidar bastant. Em vaig quedar una bona estona més, però cap a les 2.30h em pensava que moriria de mal d'esquena i no em podia acabar la cervesa que tenia a la mà, el que indicava que s'havia de finalitzar el dia.

Uns 20 minuts caminant pel carrer amb l'aire a la cara, em van despejar una mica i em van anar bé abans d'arribar a l'hotel i haver de demanar la clau de l'habitació amb unes quantes cerveses al cos. Una mica de sopar i líquid per a revifar-se una mica i a dormir!

En definitiva, un concert genial i una after party agradable.