diumenge, 11 de març del 2012

Top 5: Phoenix

Degut a certs esdeveniments que he viscut en la darrera setmana (bons segons el meu punt de vista), crec que ha arribat el moment de fer el Top 5 del Fènix, això sí, en anglès: Phoenix.

L'au Fènix, així com a resum ràpid, és un ocell mitològic i milenari que al cap de molts anys de vida es converteix en una bola de foc i després reneix de les seves cendres. És, per això, molt utilitzat en diverses formes d'art i, també, en la música.

Com quasi sempre, he acabat tenint problemes per a trobar-ne 5. Les 3 primeres les tenia molt clares, però per arribar fins al Top 5 hi he hagut de dedicar una bona estona buscant i buscant. Som-hi:

5. Clan of Xymox: Phoenix of my Heart. No són un grup que realment m'agradi perquè tot el que havia sentit era una mica fosc, però aquesta cançó contradiu tot el que en sabia. És de LP del 1991, Phoenix. El video aquí.

4. Monarchy: The Phoenix Alive. Aquesta ni tan sols la coneixia, però m'ha agradat prou. El video aquí.

3. Unheilig: Phönix. De l'àlbum Moderne Zeiten del 2006, i en alemany. El video aquí.

2. Frozen Plasma: Phoenix. Està treta del darrer àlbum Monumentum, del 2009. El video aquí.

1. Minerve: Phoenix. En aquest cas ja he parlat d'altres vegades al blog d'aquesta cançó, una de les meves preferides de l'àlbum Please del 2010.



En aquest cas a la tornada ho deixa bastant clar:

"Like a phoenix from the ashes
I will rise and spread my wings to fly
And I leave it all behind me lost in the sky
Like a phoenix from the ashes
I will try to fly like heaven high
Want to leave it all behind me
Rising up to the sky"


2 comentaris:

música: ni temps ni espai ha dit...

Clan of Xymox: penso com tu. De fet no m'ha agradat ni la cançó d'aquest vídeo. Això si, els seus enregistrament estan molt ben enregistrats. Tot sona perfecte.

Monarchy: Jo també els he descobert recentment, i també m'estan causant una bona sensació. Per cert, el link del vídeo, no funciona.

Minerve: Gran cançó. La que més m'agrada de les 5.

Salutacions.

btretze ha dit...

Arreglat el link, gràcies!

L'altre dia en vaig sentir alguna altra que també es deia Phoenix, però ara no la recordo. La buscaré a l'mp3 a veure si està a llà.