dimarts, 15 de novembre del 2011

Sales de Concerts: Backstage (Múnich)

Després del primer post sobre sales de concerts, per la qual vaig escollir la sala Bikini de Barcelona perquè la coneixia bastant, ara passaré a parlar de la última a la que he anat, tot i que no la conec tant.

En aquest cas vaig a intentar explicar una mica el funcionament de la sala Backstage de Múnich.


El club es divideix en dues parts. Per un costat, s'entra per un Biergarten, una terrassa amb taules. Hi vaig anar a finals d'octubre, així que ja estava tancat. Al final del jardinet, a l'esquerra, hi ha la sala de concerts pròpiament dita. Aquí és on es va començar a formar la cua ja que el concert es feia a la sala anomenada Werk. Tenen més espais que s'utilitzen en funció del que toqui aquell dia o aquella nit.

Poso una foto del que és tot el conjunt:


Com es pot veure, la sala més gran és la que es diu Werk, que és on va ser el concert.


Intentaré seguir una mica l'estructura de l'altre post, a veure si sóc capaç de trobar tota la informació necessària:

  • Inicis: ???
  • Situació: Wilhelm-Hale-Straße 38, 80639 München (més endavant hi ha explicacions més concretes de com arribar-hi)
  • Ubicació: a nivell de terra
  • Transport públic: S-Bahn parada Hirschgarten, també tram i bus
  • Accessibilitat: l'entrada està a nivell de terra, així que no recordo problemes per entrar-hi. Hi havia una noia en cadira de rodes i va poder entrar sense problemes. Això sí, a dins hi ha una petita zona que está més enfonsada i s'hi baixa per unes 4-5 escales. Poso una foto més abaix perquè s'entengui
  • Aforament: no l'he trobat exacte, però sí que té uns 800 m2 de superfície total i uns 100 m2 d'escenari, però em semblen bastants, així que no estic segura d'haver-ho entès bé. És una sala de mida mitjana
  • Horaris: fan horaris "alemanys", és a dir, comencen i acaben d'hora. En el meu cas, eren 4 grups, així que a les vam començar cap a les 17h i vam acabar cap a les 22.30h. Un cop acabat el concert no et fan fora a patades, sinó que la gent es quedava per allà prenent alguna cosa
  • Segurates: sense problemes, tampoc amb el fet de què no els entengués en alemany, canviat l'idioma per a mi. A l'entrada et miren la bossa i un cop a dins hi havia una zona "first class" per a la que et miraven l'entrada de nou i et posaven una pulsera. Un cop començat el concert fins i tot estaven més pendents de l'escenari que de la gent
  • Lavabos: a l'entrar, avançant un tram, a la dreta. Hi ha el de nois, el de noies i enmig el de minusvàlids. com que hi havia molta cua vaig entrar al de minusvàlids, així que no sé molt bé com són, però aquest estava en perfecte estat.
  • Guardarropía: no el vaig fer servir, però semblava gran, a l'entrar a la dreta, al finalitzar la barra, i crec recordar que el preu era d'uns 2€
  • Venda d'entrades: no vaig poder veure on s'havien de comprar, però la guixeta ha d'estar fora perquè només obrir les portes ja ens demanaven l'entrada
  • Merchandising: a l'entrada a l'esquerra. En aquest cas hi havia un parell de taules
  • Escenari: elevat i amb una separació entre escenari i públic per on es passejaven els fotògrafs durants les primeres cançons. Cal dir que la separació era fran ja que pràcticament no s'arribava a tocar-se entre "cantant" i "públic" si els dos allargaven els braços
  • Barres: hi ha una barra a l'entrar a la dreta, la més gran. Hi havia 3 cambrers, amables, però lents. L'altra barra està entrant i avançant una mica, a l'esquerra, un cop passat el merchandising. Aquesta no la vaig veure fins a l'hora de marxar, però semblava més petita.
  • Beguda: m'estic adonant que tant a Alemanya com a Àustria mesuren la quantitat de whisky que et posen, que és poc en comparació amb els litres que et posen a Barcelona. El preu no el recordo, però potser eren uns 7€. Al final vaig optar per una cervesa de mig litre per: 4€. El que sí que et fan pagar és el got cutre de plàstic que et donen perquè no el llencis pel terra. Són 2€ més, però si després el tornes, juntament amb la fitxa que et donen, te'ls tornen
  • Qualitat del so i il·luminació: el so és molt bo, fins i tot a les primeres files on a vegades s'espatlla una mica per la proximitat. La il·luminació, en el meu cas, va ser una mica un desastre. Il·luminaven més aviat el públic pel que ens encegaven molt sovint i els grups estaven una mica en la foscor


Aquesta és una foto de la sala buida que tenen penjada a la seva pàgina web:


Ja passo a comentar com arribar-hi. Com que no és la meva ciutat, no em refio gaire ni d'autobusos ni de tramvies, així que sempre intento arribar-hi en metro. En aquest cas, qualsevol dels S-Bahn que et deixen a la parada de Hirschgarten van bé: S1, S2, S3, S4, S6, S8. Aquí hi ha un mapa del metro de Múnich en pdf que va molt bé.


També existeix un buscador per dir-li d'on vols anar i fins on i a quines hores, aquí.

Un cop surts del tren has de pujar unes escales i a dalt et trobes en un pont. Per tal de saber cap on has d'anar només cal mirar cap abaix. Si veus la sala t'has de dirigir cap allà. Si no la veus, potser caldrà que creuis el carrer. T'has d'encaminar cap aquella direcció i baixar unes escales. Llavors camines uns 5 minuts per un camí de sorra i ja hi arribes.


Quan jo vaig arribar estaven tots els de seguretat a l'entrada amb el carrer Reitknechstrasse i semblava que no podies entrar, però pots entrar fins a la porta de la mateixa sala.


L'horari del transport públic és, en teoria, fins la 1.30h de la matinada, però no està de més revisar-ho a l'entrar al metro.


Per aquest concert vaig arribar uns 45 minuts abans de què s'obrissin les portes i no hi havia pas més de 20 persones. A l'hora d'entrar ja hi havia bastanta més gent, però sense ser excessiu. El fet que hi hagués una zona reservada potser també va fer que la gent no hi anés amb anticipació. Tot i això, tractant-se d'un concert d'aquest tipus em pensava que hi hauria més gent.


Finalment, comentar que des de la meva posició (primera fila, una mica a la dreta del micro) es podia veure com els grups es preparaven abans d'entrar a l'escenari. Entraven per una porta que estava darrere l'escenari a l'esquerra i allà tenien una petita zona on esperar-se uns moments i fumar "tranquil·lament".