dimarts, 17 de desembre del 2013

Ylvis: The Fox

Al setembre es va posar molt de moda una cançó, però com és habitualment, jo visc apartada del que escolta la majoria (per bé o per mal). Llavors va arribar un dia que jugava el Barça i abans del partit, per la ràdio, van posar una cançó que deien que era molt graciosa. Tampoc en vaig fer gaire cas. Un altre dia fent zapping, vaig enganxar justament aquest video i em va fer molta gràcia.

Feia temps que el volia compartir aquí, però mai trobava el moment de mirar qui ho cantava, qui eren aquells dos nois. Ahir vaig tenir temps de fer-ho. Però anem a poc a poc.

El grup en qüestió es diu Ylvis i no és un grup de música típic. Més aviat són un parell de comediants noruegs que han estudiat música des de ben petits i es dediquen a fer cançons amb lletres divertides, satíriques. Es tracta de dos germans: Vegard i Bård Ylvisaker, que tenen un programa de televisió a Noruega i que, amb un video bastant divertit, han aconseguit una fama a nivell mundial.

Aquest primer video es titula The Fox i el millor és veure'l per a entendre d'on surgeix la diversió:


La lletra és molt simple, però fa gràcia de totes maneres. És original i està ben trobada. El videoclip acompanya bé i m'encanta la cara que posa com si cantés una cançó d'amor molt sentida i que li estigués trencant el cor. I musicalment està ben fet. Et pot agradar o no, però és acceptable.

Ahir vaig estar mirant altres videoclips i tot i que no em van agradar tant, sí que tots tenen el seu què. Per exemple, Jan Egeland, una mena de declaració d'admiració-amor per aquest home, que va ser un diplomàtic norueg que va estar prestant atenció a emergències humanitàries amb les Nacions Unides, o Stonehenge sobre el perquè de la construcció d'una espècie de dòlmens a Angleterra.

Tenen alguns altres temes, però no els he trobat tan divertits com aquests. No crec que sigui un grup que tingui gaire recorregut més, però crec que val la pena escoltar-los per a passar una bona estona.