dimarts, 13 de novembre del 2012

Rammstein

Ara ja fa un parell de caps de setmana vaig estar mirant uns videos al Youtube amb un amic. L'estil musical es va anar mantenint bastant constant: synthpop, industrial, new age, EBM, etc. però també hi va haver algunes debilitats més curioses que per ara mantindré en secret.

Un dels videos que em va posar va ser de Rammstein, que és un grup que sempre he trobat interessant, però sobre el que mai he investigat en excés. Hi ha diverses cançons que m'agraden, però avui compartiré la que em va posar i em va fer riure una bona estona.

Però comencem pel principi i explicant una mica qui és i d'on ha sortit aquest grup. Es va formar el 1994 a Alemanya i el seu so es podria descriure com a metal industrial. Els seus membres són: Till Lindemann, Richard Z. Kruspe, Christoph Schneider, Oliver Riedel, Paul H. Landers i Christian "Flake" Lorenz.

Segons la wiki el nom del grup està inspirat en la ciutat alemanya de Ramstein, on el 1988, durant un espectacle, hi va haver un accident aeri. Dues aeronaus van xocar i una d'elles va caure sobre el públic, provocant més de 70 víctimes. En el nom es repeteix la 'm', per un costat, diuen que per una equivocació a l'escriure el nom de la ciutat, que es pensaven que anava amb dues 'm'. Per l'altra, comenten que rammen significa xocar o enfonsar, i que Stein significa pedra, el que vindria a dir "xoc de pedra".

La majoria de les seves lletres són en alemany i tracten temes controvertits. Es podria dir que no tenen pèls a la llengua. I els seus directes es corresponen amb aquesta actitut de desllenguats i furiosos. En els seus concerts les flames, les guspires i el foc en general sempre hi estan presents i això els hi dóna una força extra.

La seva discografia és la següent:
  • Herzeleid (1995)
  • Sehnsucht (1997)
  • Live aus Berlin (1999)
  • Mutter (2001)
  • Reise, Reise (2004)
  • Rosenrot (2005)
  • Völkerball (2006)
  • Liebe ist für alle da (2009)
  • Made in Germany 1995-2011 (2001)
La cançó que volia compartir és Te quiero puta!. Una mica vulgar sí que és, no ho negarem, però és graciós veure com intenten cantar en castellà. I em fa gràcia pensar que quan jo parlo alemany, ells em deuen sentir igual. D'aquesta manera tan estranya i amb uns sons fonètics tan exagerats.