dimecres, 2 de febrer del 2011

Depeche Mode - Strangelove

Tant intentar parlar de grups nous i posar notícies actuals, a vegades em fa deixar a un costat el que és el meu grup de capçalera: Depeche Mode.

Arriben nous grups, nous cds i vaig comentant les cançons que m'agraden, però poques vegades miro enrere a veure què ha estat amb mi des de fa tants anys.

Llavors he decidit posar-hi remei i compartir alguna de les meves cançons preferides de Depeche Mode. Pensant, pensant i encara pensant més, al final he escollit la cançó Strangelove del disc Music for the Masses del 1987. És el disc amb el que es van donar a conèixer definitivament i el que va donar pas a l'excel·lent Violator.

La portada ens mostra un megàfon que va en consonància amb el disc (que també en té a la portada) i amb la idea d'aconseguir arribar al màxim de gent, a les masses. En aquest cas, però, enlloc de mirar-lo de perfil com normalment, es mira des de dalt, o des d'abaix. Diguem que des d'on surt el so. Això li dóna un aspecte molt més sensual i que dóna més joc a l'hora de les dobles interpretacions.

El videoclip d'Strangelove el va dirigir Anton Corbijn, en blanc i negre:



He estat mirant a la wikipedia el que es deia del videoclip i parla de "masclisme", la veritat és que mai m'ho havia plantejat d'aquesta manera... I segueixo sense veure-ho clar.

Vam poder escoltar la cançó en la darrera gira del grup "Tour of the Universe" i aquí hi ha una d'aquestes versions en directe a Frankfurt el 2009 i n'extrec dues conclusions: és un video amb una qualitat impressionant per estar filmat en un concert i no recordo el més mínim les projeccions que es feien darrere en aquesta cançó.

Pel que fa a la lletra: parlem d'amor, dolor i pecat:

There'll be times
When my crimes
Will seem almost unforgivable
I give in to sin
Because you have to make this life livable
But when you think I've had enough
From your sea of love
I'll take more than another riverful
And I'll make it all worthwhile
I'll make your heart smile

Strangelove
Strange highs and strange lows
Strangelove
That's how my love goes
Strangelove
Will you give it to me
Will you take the pain
I will give to you
Again and again
And will you return it

There'll be days
When I stray
I may appear to be
Constantly out of reach
I give in to sin
Because I like to practice what I preach
I'm not trying to say
I'll have it all my way
I'm always willing to learn
When you've got something to teach
And I'll make it all worthwhile
I'll make your heart smile

Pain will you return it
I'll say it again - pain
Pain will you return it
I won't say it again

I give in
Again and again
I give in
Will you give it to be
I give in
I'll say it again
I give in



La informació oficial sobre el single (formats, dates de posada a la venda, durades, etc.) es pot trobar a la pàgina web del grup.

1 comentari:

música: ni temps ni espai ha dit...

Hola.

Una de les seves cançons més efectives, i de les meves preferides. Ja hem parlat de la meva “dèria” de no anar als concerts de Depeche Mode, però si hi anés, i no toquen
aquesta, “m’enfado” (je, je) Bé, en tenen tantes de bones, que és impossible que en un sol concert les toquin totes, així que si hi vaig, segur que en trobaria a faltar alguna, i per tant, segur que “m’enfado” (je, je)

El vídeo és magnífic.

Sempre és bo fer una mirada enrera, per no perdre l’origen de les coses, i tenir clar on som realment. Cal sempre un punt de referència.

Masclisme? Jo tampoc ho veig gens clar.

Salutacions.


Finalment, ja m’he posat al dia del teu blog . Bufffffffffffffff
quanta bona feina que fas!!!!!