dilluns, 11 d’abril del 2011

Unheilig - Geboren um zu leben

Com que And One va anunciar que faria una gira amb Unheilig, he començat a investigar una mica aquest grup.

Una mica d'informació segons la wikipedia: el nom del grup, Unheilig, significa "profà" en alemany i va ser fundat el 2000 per Der Graf, Grant Stevens y Jose Alvarez-Brill.

Der Graf és la imatge que ens ve al cap quan pensem en Unheilig (la imatge que està al costat d'aquestes línies) i que actualment és qui forma el grup juntament amb alguns músics que l'acompanyen en directe. Sobre els altres fundadors, no conec el Grant Stevens, però el nom de Jose Alvarez-Brill sí que em sonava. Buscant he trobat que és productor d'altres grups, tals com De/Vision, Beborn Beton i, sobretot, Wolfsheim.

El 2000 van treure el primer single "Sage Ja!" i el 2001 ja el primer àlbum Phosphor. Es van donar a conèixer participant en diferents festivals alemanys com el Zillo Open Air, el Wave-Gotik-Treffen, el Doomsday Festival i el Woodstage Festival. El 2010 han tret el darrer cd, Große Freiheit, que és l'únic que he trobat per internet i he estat escoltant darrerament. A Spotify no hi ha res seu i és una mica difícil trobar els cds.

La seva discografia és la següent:
  • Phosphor (2001)
  • Frohes Fest (2002)
  • Das 2. Gebot (2003)
  • Zelluloid (2004)
  • Gastspiel (Live-Doppel-CD) (2005)
  • Moderne Zeiten (2006)
  • Goldene Zeiten (Live-Doppel-CD) (2006)
  • Puppenspiel (2008)
  • Grosse Freiheit (2010)


Com comentava abans, l'únic que he pogut escoltar és Große Freiheit, on totes les cançons són en alemany i amb un marcat to fosc, però no tant com jo em pensava. Tenia la sensació que seria un grup més dark, més gòtic, però tenen alguns temes amb un synthpop una mica més animat i una veu no tan greu com m'esperava, tot i que no deixa de ser-ho.


M'ha costat molt escollir una cançó perquè en conec molt poques, però al final m'he decidit per Geboren um zu leben perquè pertany a aquest darrer disc i té un video oficial que crec que fins i tot va guanyar algun premi. No puc insertar l'original, així que poso aquest que està una mica tunejat...



No sé realment si representa el so d'Unheilig, però sí que és una de les que més m'agrada de les que he pogut escoltar. També destacaria Für Immer o Grosse Freijeit, per exemple.

1 comentari:

música: ni temps ni espai ha dit...

no els conec de rés, però m'han semblat molt interessant en tots els aspectes.
Salutacions