dijous, 1 de setembre del 2011

Hamburg

Ahir a la nit vaig arribar d'Hamburg. Com sempre, molt cansada i amb les cames dient-me que ja n'hi havia prou, però contenta.

Del concert parlaré en el següent post, per ara una petita explicació del viatge en general.

Vaig marxar dissabte a les 6h del matí cap a Hamburg, via Múnich. A les 12h ja sortia a donar una volta pel centre i tornava a l'hotel 8 hores després...

Sobre l'hotel millor no parlar gaire. Per fora semblava que estigués abandonat, i per la primera nit vaig haver de comprar-me una tovallola perquè no estava segura de si se l'havien oblidat o és que era tan cutre que no en posaven.

Aquest primer dia vaig visitar sobretot el centre, Neustadt i Altstadt. És una de les parts més maquest i on hi havia més gent.


L'endemà, aprofitant que era diumenge i hi havia mercat del peix (de 5h a 10h) vaig decidir passar-m'hi i la veritat és que eren les 7h i estava molt animat. Fins i tot hi havia música en directe, a part de venedors oferint peix, entrepans, souvenirs... Ja que estava al costat del mar, vaig aprofitar per passejar fins el port i visitar Hafen City i la Speicherstadt. Després, ja cap al nou hotel per descansar i menjar una mica abans del concert. En aquest cas era un hotel estàndard Novotel de 3 estrelles, més car, però un luxe que em va encantar.

Dilluns vaig anar a Blankenese, un poblet al costat del mar, ple d'escales per pujar i baixar ja que hi ha moltes pendents. Al cap d'un parell d'hores, ja vaig tornar cap al centre i vaig aprofitar per donar la volta sencera a l'Aussenalster. Després de 12h de caminar i ja ben coixa, vaig tornar a l'hotel.


Per a dimarts, per tal d'obligar-me a descansar una mica, vaig agafar un tren cap a Bremen i vaig poder veure els famosos músics del conte dels germans Grimm. Amb un dia n'hi ha suficient per a veure tot el centre amb tranquil·litat i val la pena. A la tarda-vespre una petita volta de nou per Hamburg i a dormir.


Dimecres ja era el dia de tornar, però encara disposava de tot el matí, així que em vaig decidir per agafar un bus turístic per a descansar una mica la cama i després vaig visitar l'últim barri que em faltava, Altona.

De nou avió cap a Múnich i d'allà a Barcelona.

Així com a conclusió dir que Hamburg és una ciutat maca sobretot pel centre, però potser no tant com d'altres. Tot i això val la pena deixar-s'hi caure un cap de setmana. Sobre el temps... encara no entenc com no es tornen bojos. Cada dia veies el sol, plovia a estones una pluja fina i en algun moment queia el diluvi universal. Cada dia. Feia molt vent i suposo que és per això que és tan canviant. I fred. No anava preparada, la veritat, però estant de vacances, s'aguanta tot. La combinació de samarretes de màniga curta, l'únic polar finet que portava i una mena de xubasquero bastant hortero de ma mare ja van fer el fet.