divendres, 2 de juliol del 2010

J.D. Salinger - Nueve Cuentos

Em sembla que encara no he parlat mai de llibres. En part és perquè no em sento amb la suficient capacitat com per a analitzar-los però bé, una opinió es tracta d'una mirada subjectiva sobre qualsevol cosa, així que començaré avui.

Sempre sóc capaç de trobar alguna cosa interessant en un llibre: uns perquè estan ben escrits (sempre des del meu inexpert punt de vista), d'altres perquè la història em fa voler-ne saber més i no puc parar de passar pàgines, o perquè aprenc sobre fets històrics, o perquè descobreixo nous móns o, simplement, perquè m'entretenen.

L'altre dia, llegint el darrer conte del llibre Nueve Cuentos de JD Salinger, conegut per ser l'autor de El guardià en el camp de sègol, una frase, ja al final del llibre, em va cridar l'atenció i per tal de poder-la recordar i compartir, crec que aquest és un dels millors llocs (l'escric en castellà a l'igual que el llibre en qüestió perquè l'he llegit en aquest idioma):

La mayor diferencia entre la felicidad y la alegría
es que la felicidad es un sólido y la alegría un líquido


Una frase espectacular, molt gràfica i que a mi em va deixar pensant.


La veritat és que el llibre en qüestió m'ha agradat. Relats curts surrealistes, que sempre et deixen pensant sobre els motius d'aquelles situacions. Crec que des d'aquí es pot descarregar el llibre, però no ho he provat. Igualment, en l'edició de butxaca no arriba als 7 €.