divendres, 12 d’octubre del 2012

In-edit Beefeater 2012

El divendres 26 d'octubre comença una nova edició de l'In-edit Beefeater i ja és la desena.

Cada any van aprenent noves coses i aquest any encara han donat un petit pas més amb el tema de les entrades. Ara ja les pots comprar per internet i no cal que vagis a la central a fer la cua i canviar-les. El problema serà imprimir-les, però per això estan els cibercafès.

Abans de fins i tot saber la programació em vaig comprar un abonament per a 10 pel·lícules (a 4€ la pel·lícula). Sempre n'acabo trobant d'interessants i, tenint en compte que estic a l'atur, el temps per anar-hi el tinc de sobres.

Ara fa uns dies es va saber la programació definitiva i ahir es van posar a la venda les entrades per a la gent que ha comprat un abonament anticipadament. Així que em vaig passar una bona estona llegint tots els documentals que hi farien i mirant els horaris. Encara no he canviat les entrades, deixaré un parell de dies per a la meditació, però ja tinc una primera selecció de 10 candidates.

Tota la programació està disponible a la pàgina web.

N'hi havia un parell que m'interessaven, però les fan a la marató nocturna i és massa tard i cansat per a mi (Hungarian Rhapsody: Queen Live In Budapest ‘86 i The Doors. Live at the Hollywood Bowl, sobretot el de Queen).

Per ara, les meves candidates són:

1. The Rolling Stones Charlie is My Darling - Ireland 1965: els inicis dels Rolling Stones.

2. Planet Rock: The Story of Hip Hop and the Crack Generation: un dels molts documentals que hi ha aquest any sobre rap o hip hop. En aquest cas es centra en el racisme del mandat de Ronald Reagan, que va aprofitar el crack per empresonar als negres.

3. Grandma Lo-Fi: The Basement Tapes of Sigrídur Níelsdóttir: una senyora islandesa que a partir dels 70 anys comença a fer unes gravacions casolanes d'un estranyament definit pop-naïf. M'ha pogut la curiositat.

4. Adrià Puntí: història i vida d'aquest estrany personatge que ens ha donat la nostra terra. Serà la meva contribució al documental nacional, el qual no m'acostuma a atraure tant com l'internacional.

5. Shut Up and Play the Hits: ens explica una mica la història de James Murphy, del grup LCD Soundsystem, abans del seu darrer concert.

6. Something From Nothing: The Art of Rap: un altre documental sobre rap. En aquest cas centrant-se més en la importància de les lletres en aquest estil musical.

7. Gimme Shelter: segon documental sobre els Rolling Stones. Documental sobre el concert que va donar el grup a Altamont, on els Hell's Angels s'encarregaven de la seguretat i van acabar apunyalant a un noi.

8. Lang Lang - The Art of Being a Virtuoso: o com criar un noi perquè acabi sent una estrella de la música.

9. Art Will Save The World. A film about Luke Haines: aquí s'explica la vida de Luke Haines, ànima de The Auteurs i Black Box Recorder, els quals no coneixo, però pel que s'explica sembla ser que era un personatge molt irònic i el documental és graciós, així que m'hi he decantat.

10. The Filth & The Fury: la història dels Sex Pistols, que sempre és interessant veure com l'expliquen pel que van significar.