dilluns, 16 d’abril del 2012

Concert: Icon of Coil (Salamandra)

Dissabte va ser el concert de Icon of Coil a la Salamandra.

Com que no havíem pogut recollir les entrades, no teníem del tot clars els horaris. Vam arribar a les 20.30h i va resultar que encara faltava 1 hora. Mentrestant vam acompanyar a una noia que anava una mica perduda a la Salamandra 1. La nostra sala va resultar ser la 2, doncs. No hi havia estat mai i la sala era molt petita.

Com que encara faltava molta estona i per allà no hi havia ningú, vam anar a prendre una cervesa mentre miràvem un tros del Madrid.

A les 21.25h estàvem davant la sala, totalment tancada i sense ningú pels voltants. Al cap d'una estona i d'anar indicant a diferents adolescents que aquella no era la seva sala, que el concert de hip hop era a l'altra, ja havíem aconseguit ser unes 10 persones... La cosa pintava tranquil·la.

Cap problema per a recollir les entrades i cap problema per estar a primera fila en una sala molt petita, amb un escenari que no debia fer més de 3 metres d'ample i bastant baixet, així que ens quedava tot molt proper.

A les 22h va sortir el teloner, A Nice Chaos, del que amb prou feines hi ha res a Internet. Només he aconseguit trobar que es diu Franky Brawl i és americà. Va aparèixer amb la cara tota tapada amb una espècie de tros de roba blanc (com un passamuntanyes) amb uns forats per a poder-hi veure i poder-se aguantar les ulleres de sol.


Després d'uns primers moments d'inevitable riure, vam passar a escoltar-lo amb més deteniment. No em va acabar de convèncer. Es tractava d'aquest homenet tot sol, tocant els seus sintetitzadors i el seu ordinador. Tot molt fred, però suposo que d'això es tractava. No va saludar a l'entrar, tampoc al sortir.

La música potser va ser una mica massa fosca per a ser l'inici del concert, potser hauria estat més adequada per a un horari més de matinada, però de totes maneres, massa heavy per a mi.


Cap a les 23h van sortir Icon of Coil i la sala no estava, ni molt menys, plena. Potser no arribàvem a les 100 persones. Una llàstima de cara al grup, però bastant còmode per als espectadors. El que no va evitar alguns moments tensos, doncs hi havia gent bastant emocionada i jo li vaig acabar tirant mitja cervesa a una pobra noia, que després de cagar-se en mi, suposo que es va cansar de les meves disculpes constants.

El concert va estar molt bé. Amb el grup amb molta força i repassant temes dels seus 3 discs. Personalment no coneixia gaire el seu primer disc, però la resta de cançons les vaig acabar cantant com si m'hi anés la vida, contagiada dels nois que m'envoltaven i no podien parar de cantar i ballar. Va ser molt divertit.


El setlist no el puc recordar, en part perquè no em conec les cançons del tot, però mirant què han tocat en d'altres llocs, em podria arriscar a dir que si fa no fa deu ser similar. Que n'estigui bastant segura, diria que van tocar: Shallow Nation, Mono:Overload?, Shelter, Existence in Progress, Pursuit, Dead Enough for Life...

Semblarà que en recordi poques, però potser en podrien ser el 50%. El concert va ser curtet, al voltant d'una hora, però intens. Jo portava una samarreta de màniga llarga i a sobre una de màniga curta de DM i vaig haver d'acabar traient-me la de màniga llarga perquè de tant saltar, la temperatura va anar pujant.


Al sortir, ens trobàvem a l'Hospitalet, lloc desconegut, així que ens vam dirigir cap al centre de Barcelona. Vam acabar a l'Undead, però hi havia un especial una mica massa gòtic per a mi i vaig acabar retirant-me a casa. Per sort era dissabte i vaig poder agafar el metro. Entre tanta cervesa i el cansament, quasi em quedo fregida al metro, però em vaig despertar a la parada anterior a la meva i vaig arribar a casa sana i salva.