divendres, 3 de febrer del 2012

Meat Loaf

Meat Loaf és un grup que no recordo com vaig conèixer, una casualitat em portaria a la següent i així fins a trobar-los.

Meat Loaf és el nom amb què es coneix a Marvin Lee Aday, el cantant i actor (el Bob del Fight Club, per exemple) nordamericà. Va aconseguir el seu èxit com a cantant amb el disc Bat Out of Hell el 1977, però va navegar entre penes fins que el 1993 va aconseguir treure el Bat Out of Hell II i va ser número 1 en tot el món.

Aquest és el disc que jo vaig conèixer i que crec que val la pena escoltar des del principi fins al final. No és la música que acostumo a escoltar, aquest home, al cantar, crida com un boig, però val la pena. Musicalment està fet amb molta cura i detall i les lletres són maques, a la vegada que la seva veu els hi dóna vida. M'agrada especialment quan la combina amb la d'una dona.

Poso un video d'un medley, és a dir, d'una barreja de diferents cançons perquè no acabava de decidir-me:



Com que el video és molt actual, en posaré també un una mica més antic. En aquest cas és u Took The Words Right Out Of My Mouth, que és de les actuacions més antigues que he trobat:



Quan era jove sembla ser que embogia, literalment, sobre l'escenari i que estava sempre a poc de quedar-s'hi d'un atac de cor. Amb els anys s'ha anat moderant i s'ha tallat el cabell, la resta segueix igual.

Més endavant ja posaré més cançons perquè n'hi ha moltes amb les que m'he quedat amb les ganes.