dilluns, 23 de juliol del 2012

Viatge a Köln

Ja torno a estar en un aeroport, en aquest cas el de Colònia, amb depressió post-vacacional, post-concertil, i escribint les meves impressions sobre el que he viscut durant els darrers dies. Quan arribi a casa espero poder penjar-ho al blog, juntament amb alguna foto.

Començaré parlant una mica del viatge en sí i de la visita a la ciutat. Vaig sortir de Barcelona dijous a la nit, amb el temps una mica just i equivocant-me de terminal (és tan difícil indicar-ho quan ho compres o a la carta d'embarcament?). Tot i això, tot va anar bé. Cap a les 22h arribava a Köln.

Mentres m'acostava a l'alberg juvenil al que anava, pensava "quin gran error, hagués hagut d'agafar un hotel". La veritat és que em vaig decidir pel Judgenherberge perquè era el més barat proper al lloc on serien els concerts, i tampoc lluny del centre.

Al final va resultar ser un gran encert. Em van donar una habitació amb 2 llits i una llitera, 4 llits! És el que passa moltes vegades quan viatges sol, sí, pagues més, però quasi mai et donen una habitació més petita del que consideraries necessari. A part, l'esmorzar de buffet era simple, però estava inclós i em va anar perfecte per carregar les forces matutines.

A l'arribar dijous simplement vaig menjar-me un entrepà i una cervesa a l'habitació i cap a dormir.

El divendres va començar d'hora. Vaig dutxar-me i fer temps mentre esperava que fossin les 7h per anar a esmorzar. Crec que a les 7.45h ja sortia per tal de turistejar. Com que era tan d'hora, tot estava tancat, així que simplement vaig anar cap a la catedral i vaig estar mirant-la per fora i passejant pels seus voltants. La veritat és que és impressionant i la part més maca de la ciutat.
El matí el vaig dedicar a veure tot el que era possible, contem unes 5 hores, de la catedral i ciutat cap a baix. Vaig tornar a dinar pel voltant de la catedral i per la tarda vaig fer tota la part de dalt, vaig creuar el riu Rhein amb telefèric i vaig acabar de passejar pel parc de l'altre costat.
La meva intenció era ja mirar on seria l'Amphi Festival i canviar la meva entrada per la pulsera corresponent. Com que estava ja al parc del costat, m'hi vaig deixar caure. Sense gens de cua, ni cap problema, ja tenia a la mà la pulsera i a la motxilla el programa.

Una parada tècnica a l'hotel i un parell de cerveses en un bar del davant de la catedral.
Cap a l'hotel a descansar per l'endemà... que em vaig llevar com sempre, a les 6h. A les 8h ja havia esmorzar i això que m'ho havia pres amb calma, així que vaig anar a donar un passeig d'1 horeta fent temps per a què obrissin les portes del festival. Vaig aprofitar per visitar la part del costat del riu que encara no havia vist i vaig tornar a passar de nou per la catedral i el pont de davant, que està tot ple de candaus.
Sí, ple, vol dir ple. L'endemà el mateix, però el vol matutí va ser més pel centre. Les explicacions del festival a part que sinó no acabaria mai :) Finalment, avui diumenge, i poca cosa a fer. Volia anar al Volksgarten, a veure com era el parc, però he acabat tan d'hora que finalment també he pujat a un bus turístic i a un edifici del costat de l'hotel que té molt bones vistes.
La veritat és que és una ciutat maca, que si tens poc temps amb 1 dia pots veure el més important, amb dos te la veus prou bé i si ja vols dedicar-te a museus, n'hi ha tants que potser hi hauràs de dedicar molts més dies.