dilluns, 23 de juliol del 2012

Amphi Festival 2012 - Dia 1

Arriba el moment més complicat d'explicar. L'Amphi Festival en sí. Però comencem pel principi.

Dissabte vaig arribar a les 10.15h al lloc, però fins a les 10.30h no van obrir les portes, ja anàvem amb retard... Però com que els concerts no començaven fins les 12h tampoc calia de què preocupar-se.

El temps acompanyava com mai, un sol espatarrant, així que vaig aprofitar per començar a donar voltes a cotillejar les paradetes. Mil cosetes diferents més aviat de tipus gòtic, però també del no sé què que hi ha ara que van de mil colors, de les quals sembla que no vaig fer cap foto, però es pot veure aquí.

Personalment em tiraven més les coses gòtiques, però no exagerades. Al final només em vaig comprar una samarreta del festival, imprescindible, i una pulsera de cuir discreteta. Tot i això, em va agradar molt veure l'ambient.

Mentres esperava les primeres notes, em vaig asseure i em vaig passar vora una hora simplement mirant la gent passar i disfrutant dels diferents vestits, cada un més original que l'anterior.
A les 12h crec que vaig veure una cançó de The Wars, vaig passar a saludar al de Haujobb per preguntar-li si havia tocat amb Covenant a Barcelona i al dir-me que sí no vaig poder evitar dir-li que preferia Covenant... Simplement vaig passar perquè no hi havia ningú a la cua.

A les 12.30h vaig veure tocar Eisenfunk i em van agradar força. Era al Staatenhaus, l'escenari cobert i tancat, i només van ser 40 minuts, així que no es va fer gens pesant. Van fer ballar bastant amb la seva música especial de 8-bit, en plan joc de Nintendo.
Després vaig veure una cançó i mitja de A-Life Divided a l'altre escenari, cobert, però a l'aire lliure. Una d'elles va resultar ser un cover de VNV Nation. Aquests feien una espècie de rock dur que tampoc em va dir res.
Vaig tornar a l'Staatenhaus a veure Tyske Ludder i no ho recordo gaire, però no va estar malament.
Abans de què acabés, vaig anar a veure un parell de cançons de Spetsnaz que estava fent saltar a la gent de fora, del Mainstage.
Crec que llavors era la firma d'autògrafs d'Assemblage 23, els quals havien tocat el dia anterior a Barcelona, però jo no hi era... Volia veure Mind.in.a.box, però els vaig haver de suprimir per tal de poder agafar un bon lloc a l'altre escenari.
Així que vaig veure un tros de [X]-RX, que tampoc van estar malament. Però l'important venia a continuació: Seabound i Assemblage 23. Per a tots dos vaig tenir un lloc privilegiat a prop de l'escenari Staatenhaus, però la veritat és que crec que se sentia molt millor des de més lluny. Tot i això, els vaig disfrutar. El primer va tocar alguns clàssics (temazo Hooked!) i una cançó nova, a veure quan treuren el nou disc que deien...
Els segons també van tocar cançons noves, del darrer disc, i fins i tot The Last Mistake per la que jo patia per si no arribava al to, però tot perfecte.
Altra vegada vaig poder veure Camouflage en directe, i tant correctes com sempre. Si fa no fa amb les mateixes cançons que les darreres vegades que els he vist.
Tot seguit, la bomba d'Eisbrecher. Rock durillo a tota castanya. Prou divertits i amb molta força. Hagués estat bé entendre tot el que deien, però va ser divertit igualment. Amb bromes, canviant de vestuari i sonant molt bé. El públic prou entregat.
Llavors arribava el moment del dubte, volia veure The Sisters of Mercy, però volia un bon lloc per a Apoptygma Berzerk. Al final vaig escoltar només dues cançons del primer i encara sort perquè així vaig poder tenir l'oportunitat de veure els And One d'aprop.
Crec que vaig poder veure alguna cançó de Nachtmahr una mica abans també.

Finalment, vaig poder estar prou ben situada per a Apoptygma i juraria que el noi que hi havia al meu costat era el bateria d'Eisbrecher, que estava totalment embogit. Va estar molt bé, tot i que potser van tocar massa cançons de les més suaus, però igualment va valdre la pena.
Volia veure DAF, però tenia tant mal d'esquena que vaig optar per anar cap a casa. Sí, eren les 22.45h i m'havia estat alimentant de cervesa, no havia parat ni per dinar, així que vaig agafar una pizza i vaig anar tornant tranquil·lament a l'hotel. Un cop allà dutxa i a descansar fins l'endemà.