dimarts, 16 d’agost del 2011

Nitzer Ebb - Promises

Ja fa setmanes que se sap quins grups seran al Dark Christmas Festival d'aquest any: Nitzer Ebb, Interfront (valencians que es veu que són bastant coneguts, però que encara no tinc el plaer) i Architect (alemanys). Serà el divendres 16 de desembre de 2011 a Barcelona, a la sala Bikini.


Arran d'aquest cartell, vaig començar a investigar més sobre Nitzer Ebb. Van venir a Barcelona el març de 2010 a la sala Apolo, però llavors ni tan sols hi vaig donar una oportunitat.


Es tracta d'un grup d'EBM anglès, amb unes bases agressives i una imatge "alemanya" molt estudiada. El van formar 3 amics d'Essex, però actualment està format pel Douglas McCarthy (veu) i en Bon Harris (teclat, bateria), dos dels components inicials, i en Jason Payne, segons posa a la wikipedia. Cap el 1995 van deixar el grup de banda (sense separar-se de manera oficial), però el van reprendre el 2006 amb unes recopilacions i uns remixos. Van treure un disc el 2009, Industrial Complex, que és el que he estat escoltant més últimament.


Com comentava, les cançons són agressives, amb una base forta, tot una mica repetitiu, però no per això pesat. Almenys no en general. M'ha costat bastant escollir una cançó per a compartir-la. Al final he optat per Promises.



Volia escollir una cançó que fos una mica representativa, per tant, he deixat de banda Traveling que és un bonus track una mica més tranquil. També he descartat d'altres cançons més fosques perquè em costa més d'entrar-hi.

Aquí està la cançó en la versió del disc, que se sent millor. El video del directe, tot i que m'agrada, potser se sent una mica fluix.

3 comentaris:

L'Ignorant Mig-Ocre ha dit...

Oh, oh, oh. Quina alegria veure't parlar de Nitzer ebb. T'he dit algun cop que per mi són el millor grup de la historia . . .de tots els universos paral·les que puguin existir? I en directe són brutals. No crec que hi vagi (la p*** crisi)
Bé, la cançó es collida el molt bona, és clar que per mi, qualsevol cançó d'aquest últim disc (i en definitiva de tot el seu repertori) són molt bones.
Ja sé que no és de molt bona educació fer autot bombo d'un mateix però . . en el seu dia vaig fer aquest vídeo d'aquesta cançó, que crec que em va quedar suficientment bé.
http://www.youtube.com/watch?v=8IRWVB1idos
Salutacions

música: ni temps ni espai ha dit...

el meu altre jo, s'ha tornat a colar. Ho sento.

btretze ha dit...

Sí que t'ha quedat bé el video. Cada vegada em vaig convencent més d'anar a veurel's en directe i si dius que són brutals, doncs potser val la pena.

Amb una mica de sort coincideix amb el sopar de nadal de la feina i així em puc escaquejar perquè "tinc una entrada per un concert des de fa mesos..." :)