dissabte, 4 de setembre del 2010

VNV Nation - Concert Bikini

Què dir del concert d'ahir? Doncs que encara estic impresionada. Va ser fantàstic.

Comencem pel principi. Vaig arribar que els primers teloners Division of Blue ja estaven tocant. De fet només vaig poder escoltar un parell de cançons, però no tenien mala pinta. Per a començar a escalfar motors ja estaven bé.

Després va sortir Faderhead amb una primera cançó que em va semblar horrorosa. Tot i això va anar millorant i després fins i tot hi va haver moments en què em va agradar. Cal destacar el teclista que tenia al darrera acompanyant-lo. Era com tenir un heavy en un concert de música electrònica. Literalment. Almenys van interactuar bastant amb el públic i així aconseguir que ens anessim animant una mica.


Finalment van arribar VNV Nation i crec que van tocar entre una hora i mitja i dues hores, amb l'emoció no vaig ni prestar atenció a aquest fet, però la veritat és que se'm va fer molt curt.


En Ronan estava pletòric. Amb bona veu i sense parar de moure's, animant i xerrant amb el públic. Van encadenar tot de clàssics amb nous temes i amb una gran selecció. Per suposat, entre que em costa molt saber els noms de les cançons i que al cap de res ja se m'ha oblidat, no em veig capaç de fer un setlist acurat.

L'he buscat per internet però diria que encara no l'ha penjat ningú, així que més o menys: Pro Victoria, Tomorrow Never Comes, Joy, Sentinel, Standing, Chrome, Beloved, Nemesis, Epicentre, The Great Divide, Illusion i van tancar amb Perpetual. No em tingeu en compte els errors...


El que sí que hi ha ja penjat per internet són alguns videos del concert. Poso Illusion que a part de ser una grandiosa cançó es poden apreciar tres fets al video. El primer és la veu espectacular que té el Ronan, que a part de ser capaç de "cridar" també pot fer cançons lentes:



El segon fet és com ens feia sentir durant el concert. Per exemple, cap al minut i mig, després de fer-nos cantar la tornada, somrient, nega amb el cap, donant a entendre que és increïble com tothom estava cantant. Tan és si fa aquest mateix gest a tot arreu on va, ho va fer a Barcelona i aquí és on el vaig veure jo.

Finalment, el tercer punt és que sembla que el so és més bo des d'on s'estava grabant el video que des d'on estava jo, que era bastant més endavant, més a prop de l'escenari. Una llàstima, la veritat. Jo diria que en algunes de les cançons, hi havia trossos on la veu amb prou feines s'escoltava.


Esperem que per a la propera ens saludi amb un "Bona nit" enlloc d'un "Buenas tardes", però de totes maneres aquí l'estarem esperant.

2 comentaris:

música: ni temps ni espai ha dit...

Si que va estar bé el concert. Va estar molt bé. A mes de tenir unes magnífiques cançons, s'ho “curren” molt.

Respecte a les expressions de sorpresa del Ronan Harris, a mi, em va semblar una mica exagerat. Ja va fer igual al 2005, i estic segur, que va fer el mateix al 2008, però tant si val. El “tiu” es un crack per interactuar amb el públic.

Respecte als problemes de so de la veu, ja vaig veure que passava alguna cosa, però des de la meva situació, se sentia perfectament. Jo estava, aproximadament, en una posició simètrica respecte al que a fet les fotos que has penjat. Si veus el meu escrit, he penjat un vídeo de Illusion, i crec que estava justament darrera del que va fer el vídeo.

Estic amb tu amb el tema del “bona nit” i el “buenas tardes”. A mi em va sonar una mica a excusa. Tot i això, va demanar perdó per no parlar català (molts catalans no tenen tanta sensibilitat) i va dir que estava molt content de tornar a “Catalonia”. Tot un detall.

No vas anar al after party? Va estar molt bé, i ells molt assequibles.
Salutacions.

btretze ha dit...

Sobre les expressions no ho recordo gaire del concert del 2008 (al 2005 no hi vaig poder anar) i, clar, llavors em va fer gràcia. A més, al concert del 2008 portava el peu enguixat i llavors tot va ser una mica diferent.

Les fotos que he penjat les vaig fer jo, així que suposo que si fa no fa estàvem igual però en diferents costats.


He llegit la teva crònica, però encara no he mirat els vídeos. A veure si trobo un moment.