dissabte, 7 d’agost del 2010

Retorn de Munich

Ja fa un parell de dies que he tornat de Munich i ara que ja estic una mica situada volia penjar alguna foto del viatge.

La ciutat és molt maca i tot i no parlar gens d'alemany, en general la gent s'esforça a intentar parlar l'anglès i a ajudar-te en tot allò que et fa falta. Amb l'hotel vaig encertar, doncs estava net, no era massa car i estava molt cèntric. Llàstima que em fes mal al peu el primer dia, però res que amb una mica de Voltaren i la il·lusió d'estar de vacances no em permetés caminar quasi 10 hores diàries.

Crec que vaig visitar gairebé totes les zones. A primera hora del matí amb molta tranquil·litat i després ja amb molts més guiris.

A l'esquerra podem veure la catedral Frauenkirche i a la dreta el nou ajuntament, Neues Rathaus. La foto està feta des de la torre de la Peterkirsche (església de Peter) que està allà al costat i s'hi pot pujar caminant...


També vaig anar a un camp de concentració, en aquest cas a Dachau. Després d'agafar un tren i un bus, en menys d'una hora t'hi plantes. La típica porta amb el lema "El treball us farà lliures":


El memorial del camp estava molt bé, però estava ple a reventar de turistes, el que li treia una mica l'encant.

Munich està ple de biergartens, és a dir, jardins on pots prendre una cervesa, d'un litre o de mig. En aquest cas (esquerra) es tracta de la Chinesischer Turm a l'Englischer Garten, un parc fins i tot més gran que el Central Park de Nova York.

La foto de la dreta és la Asamkirsche. Des de fora sembla una petita església, per dins és la que més carregada està.

Finalment, un carreró d'hora pel matí i sense gent, amb una bici sense lligar que dono fe que al cap d'una hora segui estan allà:




Bé, a part de tot això també vaig visitar: la resta del centre (tot el que rodeja Marienplatz), el Deutsches Museum, el Schloss Nymphenburg, l'Olympiapark, les 3 portes que es conserven: Siegestor, Isartor, Sendlingertor, el mercat Viktualienmarkt, les 3 pinacoteques però les 3 només per fora, la Residenz, el Theresienwiese que és on es fa l'Oktoberfest, un recorregut pel costat del riu Isar, etc.