diumenge, 7 de setembre del 2008

TOP 5 - Hip Hop

No sóc una entesa en Hip Hop. De fet no m'apassiona gaire, trobo que aquesta lluita d'egos és molt infantil i que les bases són sempre molt similars, fins i tot les veus em sonen sovint iguals.

Tot i això, en general són gent amb una capacitat per escriure bastant bona, pel que només fa falta buscar una mica per trobar-ne alguna que valgui la pena.

És per aquesta raó, la importància de la lletra, que el hip hop en anglès no m'agrada, perquè no l'entenc del tot. En castellà o català (n'hi ha molt poc) tot i que no és el tipus de música que escolto habitualment, m'atrapa més.


A veure si sóc capaç de fer un bon Top 5.

5. CHOJIN: Sexo - (El que he sentit del Chojin és, en general, més "profund" que la resta. Sembla que amb poder-se dedicar a això ja en tingui prou, no li cal ficar-se amb la resta de MC's. Cançons maques i que tracten temes actuals.)

4. NACH: Cambiando el mundo - (Molt bona lletra, jugant amb els contraris. Parlant d'un món ideal, canviant el món "que África sea tierra mágica y no trágica")

3. ZENIT: Siento - (Cançó d'amor. Val la pena dedicar-la perquè no parla de l'odi que sent (molt típic) sinó més aviat de com se sent i els bons desitjos que té.)

2. FALSALARMA: Desde mi ventana - ("Demasiadas actitudes muy similares a las mías", m'agrada que es fiqui amb la seva pròpia actitud, aquesta manera de fer dels MC's com si estiguessin per sobre de tot és el que em posa de mal humor. Parlen molt de millorar les coses però la seva actitud no és la que han de prendre les noves generacions. Sí, és millor dedicar-se a fer música que estar pel carrer o drogant-se (es pot ser més populista?), però abans s'hauria d'estudiar, no?)

1. NACH: Odio - (Altra vegada jugant amb els contraris: odio el blanc, odio el negre; "odio el rencor y odio el perdón". Molt original. No dedica l'odi a algú en concret, sinó que amb aquesta paraula es dedica a criticar la societat en general.)