divendres, 1 de gener del 2010

Balanç de l'any

Arriba el canvi d'any i és moment de fer balanç del que ha passat durant aquest 2009 i del que ens espera per al 2010.

No tenia pensat fer-ho, principalment per mandra, però ara tinc una estona i em sembla una bona cosa a fer. Res de rankings ni dels "millors de", simplement un petit resum.


Sobre el que ens ha deixat el 2009:

Nous cds:


El nou disc de Placebo, Battle for the sun, malauradament m'ha deixat una mica freda, molt lluny del seu anterior Meds, que em va enlluernar. Franz Ferdinand, amb el seu Tonight ens corrobora que són aquells nois capaços de fer moure a qualsevol amb les seves cançons, i Editors ens desafia amb un nou disc In this light and on this evening mostrant-nos que poden canviar el seu so, però seguir sonant a ells mateixos i, a més, allunyant-se d'altres grups com Coldplay o U2, cosa que s'agraeix.


VNV Nation ha aprofitat el 2009 per a treure un disc per als seus seguidors més incondicionals Reformation 01 amb material en viu, remixes, material inèdit, etc. i un nou disc Of Faith, Power and Glory que és, francament, molt bo.


Pel que fa a Depeche Mode, no m'ha decepcionat gens amb el seu Sounds of the Universe, però crec que m'agraden quasi tots els seus discos... Tot i això, crec que no es pot negar que el disc conté algunes molt bones cançons com Wrong, Corrupt, etc.

Pet Shop Boys m'han sorprès gratament amb Yes i m'han demostrat que segueixen estant totalment creatius i en bona forma.


Un dels nous descobriments d'aquest any, Frozen Plasma, també ha tret nou disc Monumentum i la veritat és que m'ha agradat des del principi. Al contrari del nou disc de Mesh A perfect solution al qual m'ha costat molt entrar, però que ara no puc deixar d'escoltar.

Morrissey també ens ha ofert un bon disc aquest 2009 Years of Refusal i tot i que potser està lluny d'alguns dels seus discos anteriors, crec que sempre aconsegueix crear algunes cançons dignes de menció, amb bones lletres.


Finalment, And One ha aconseguit treure un parell de temes que tenia pendents des de feia molt temps. Primer, el cd de versions en viu (alguna cançó nova i alguna versió de les seves pròpies cançons) al Bodypop 1 1/2 (que em sembla que ha sortit al 2009 però no n'estic segura), i ja finalitzant l'any han sortit el cd doble i el doble dvd Live. Molt bones versions de les cançons que ja coneixem de sempre d'alguns grups com New Order, A-ha, etc, un bon cd en viu amb moltíssimes cançons i, pel que he vist fins ara, un dvd que té bona pinta.

Mirant aquesta part, crec que ha estat un bon any ja que quasi tot el que comento és positiu. Segurament em deixo algunes coses, però diria que està quasi tot.


Pel que fa als concerts d'aquest any com a resum ràpid diria que he vist a de/vision, molt correctes a la sala Bikini. Covenant em van sorprendre gratament a la mateixa sala i The Killers em van agradar al pavelló de Badalona tot i que no vaig poder estar a pista.


A Depeche Mode no me'ls volia perdre de cap manera, pel que tant a París com a Barcelona vaig disfrutar moltíssim. Tot i el munt de cancel·lacions que hi ha hagut durant aquest tour, he tingut la sort de què no m'afectés en cap dels dos. Pet Shop Boys em van entusiasmar del tot al Poble Espanyol, tot i que estava molt cansada de la llarga espera.

També he pogut veure un parell de vegades a Manel però sempre en concerts gratuïts i envoltats de massa gent, pel que no ha acabat de ser satisfactori.

Finalment, he acabat amb And One al Dark Christmas Festival, en un concert curt, però intens. Què més es pot demanar?


Aquest any he descobert bastants grups nous i n'he recuperat d'antics, ampliat els coneixements sobre alguns, etc. Sobre aquest punt sempre em dóna la sensació de què no he fet prou, que sempre em quedo amb els mateixos. Tot i això, alguns d'ells crec que són (probablement en barregi algun del 2008): FrYars, IAMX, Client, Apoptygma Berzerk, Peter Heppner, Colony 5, Beborn Beton, Frozen Plasma, Manel, Namnambulu, Pulp, Seabound, Silvio Rodriguez (del que fa dies que vull escriure alguna cosa), etc.


Com a últim resum d'aquest 2009 dir que he viatjat per Bilbao al gener, a París al juny, al Japó a l'estiu (juliol/agost) i a Galícia al desembre. Sé que no em puc queixar el més mínim, però em queden tantes coses pendents encara...



Què ens deparar el 2010? Doncs a part de canvis a la feina que ja veurem com van i un possible primer nebot (que probablement serà el millor de tot l'any si tot va bé), també algunes novetats musicals.

Concerts de VNV Nation i Mesh per a presentar els seus nous discs. També tenim la confirmació de de/vision per al Dark Christmas Festival del 2010 on presentaran el seu nou disc, que encara estan enllestint.

Teníem una confirmació pendent de T.O.Y., que es va aplaçar el concert, però seguim sense novetats encara.

Ja estic una mica espessa després d'escriure tant, així que ara segur que m'oblido de coses, però ja aniran apareixent.


Pel que fa a aquest nou any, esperem bona música, pel·lícules, viatges i alegries.