dissabte, 8 de novembre del 2008

Lastfm

Ja feia un any que hi estava registrada i ni tan sols ho recordava. No ho havia fet servir per res i no sóc capaç de trobar el motiu d'aquest registre.

Tot i això, últimament estic intentant esbrinar les seves possibilitats a partir del vell mètode de: "anar tocant".


Last.fm és una xarxa social però on la base no és mostrar el que fas al món (fotolog), ni retrobar-te amb gent (facebook), sinó que està més dirigida a ser un sistema de recomenació de música a partir de les teves preferències.


Et pots descarregar un programa i, a partir del scrobbler es va registrant la música que escoltes habitualment, et genera un perfil i et recomana grups similars. Segons la música que has escoltat, et mostra la teva compatibilitat amb els altres usuaris registrats.



També funciona com una radio online on pots indicar l'estil de música que vols escoltar i va seleccionant cançons de manera aleatòria.

A part, pots buscar els esdeveniments a la ciutat on estàs o d'un grup en concret. És com una gran BBDD de música.

Grups que he estat escoltant últimament:

De moment no l'he fet servir gaire, però quan escolto música a l'ordinador, engego l'scrobbler, deixo que vagi generant el meu perfil i poso la mula a treballar per tal de testejar les recomenacions.



Porto poquet temps, pel que la meva col·lecció no marca tant el meu perfil general, sinó el que he estat escoltant últimament, per això hi ha aquesta mancança de grups al meu Top6 (on està PSB???? Una 13a posició no és el que es mereixen segur, però amb el pas dels dies aniran pujant segur).